Meta Açıklaması: DGS ile lisans programına geçiş yapmanız, önlisans diplomanızı geçersiz kılmaz. Her iki diplomayı da kullanarak eğitim ve iş hayatınızda avantaj elde edebilirsiniz. Öğrenim sürecinizde özgüvenle ilerleyin!


Reklam Alanı

Bu Yazımızda Neler Bulacaksınız ? Göster

DGS yapılırsa önlisans diploması yanar mı?

Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile lisans programına geçiş yapıldığında, önlisans diplomanızın geçerliliği devam eder. Bu süreçte, iki farklı diplomaya sahip olmanın avantajlarından faydalanabilir, hem önlisans hem de lisans diplomanızı iş hayatında kullanabilirsiniz. DGS, eğitim hayatınızda yeni fırsatlar yaratırken, mevcut diplomanızın değerini de korumanıza olanak sağlar.

Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile bir lisans programına yerleştiğinizde önlisans diplomanız yanmaz veya iptal edilmez . Önlisans diplomanız, elde edilmiş bir haktır ve geçerliliğini korumaya devam eder.

Süreçle ilgili bilmeniz gereken temel noktalar şunlardır:

  • Çift Diplomalı Olursunuz: Lisans eğitiminizi başarıyla tamamladığınızda, elinizde hem bir önlisans hem de bir lisans diploması bulunur.
  • İş Başvuruları ve KPSS: Kamuda veya özel sektörde her iki diplomanızı da kullanabilirsiniz. Ancak KPSS gibi merkezi sınavlarda, daha üst bir öğrenim düzeyinden (lisans) mezun olduğunuzda, genellikle başvurularınızı en üst mezuniyet seviyeniz üzerinden yapmanız istenir.
  • Öğrencilik Hakları: DGS ile yerleştiğinizde önlisans mezuniyet bilginiz YÖKSİS (Yükseköğretim Bilgi Sistemi) üzerinde kayıtlı kalmaya devam ederken, aynı zamanda yeni üniversitenizde "lisans öğrencisi" statüsü kazanırsınız.

DGS sürecinde veya mezuniyet sonrasında önlisans diplomanızı herhangi bir yerde (örneğin iş başvurularında) "önlisans mezunu" olduğunuzu kanıtlamak için kullanmaya devam edebilirsiniz.

Reklam Alanı

Diğer Bilgi Rehberi Yazıları
Bilgi Rehberi