3 dersten kalan bir öğrencinin sınıf geçme durumu, yıl sonu başarı puanına göre belirlenir. 50 ve üzeri puan alanlar doğrudan geçebilirken, 4 ve üzeri dersten kalanlar sınıfta kalır. Öğrenin hangi kuralların geçerli olduğunu.


Reklam Alanı

Bu Yazımızda Neler Bulacaksınız ? Göster

3 dersten kalan öğrenci sınıfta kalır mı?

Bir öğrencinin sınıf geçme durumu, yıl sonu başarı puanına ve kaldığı ders sayısına bağlı olarak değişkenlik göstermektedir. Özellikle 3 dersten kalan bir öğrenci, bu durumunu nasıl etkileyebileceğini ve geçme şartlarını anlamak için dikkatlice incelemelidir. Eğitim sisteminin belirlediği kurallar doğrultusunda, öğrenciler hangi durumlarda doğrudan geçebileceklerini veya sorumlu olarak sınıf geçme hakkına sahip olabileceklerini bilmelidir.

Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) güncel yönetmeliğine göre 3 dersten kalan bir lise öğrencisi, yıl sonu başarı puanına bağlı olarak doğrudan veya sorumlu olarak sınıfını geçebilir; yani doğrudan sınıfta kalmaz .

Sınıf geçme durumunu belirleyen temel kriterler şunlardır:

  • Yıl Sonu Başarı Puanı 50 ve Üzeri İse: Öğrenci, kaç dersi zayıf olursa olsun (yıl sonu başarı puanı 50 ve üzeri olduğu sürece) doğrudan sınıfı geçer. Ancak zayıf dersleri arasında baraj dersler (örneğin Türk Dili ve Edebiyatı) varsa, bu derslerden sorumlu olarak geçer.
  • Öğrenci, kaç dersi zayıf olursa olsun (yıl sonu başarı puanı 50 ve üzeri olduğu sürece) doğrudan sınıfı geçer. Ancak zayıf dersleri arasında baraj dersler (örneğin Türk Dili ve Edebiyatı) varsa, bu derslerden sorumlu olarak geçer.
  • Yıl Sonu Başarı Puanı 50'nin Altında İse: 1, 2 veya 3 dersten kalan öğrenci sınıfı sorumlu olarak geçer. Bu öğrenciler, bir üst sınıfa devam ederken kaldıkları derslerin sorumluluk sınavlarına girmek zorundadır. 4 ve daha fazla dersten kalan öğrenci ise doğrudan sınıf tekrarına (sınıfta kalma) kalır.
  • 1, 2 veya 3 dersten kalan öğrenci sınıfı sorumlu olarak geçer. Bu öğrenciler, bir üst sınıfa devam ederken kaldıkları derslerin sorumluluk sınavlarına girmek zorundadır.
  • 4 ve daha fazla dersten kalan öğrenci ise doğrudan sınıf tekrarına (sınıfta kalma) kalır.
  • Öğrenci, kaç dersi zayıf olursa olsun (yıl sonu başarı puanı 50 ve üzeri olduğu sürece) doğrudan sınıfı geçer. Ancak zayıf dersleri arasında baraj dersler (örneğin Türk Dili ve Edebiyatı) varsa, bu derslerden sorumlu olarak geçer.
  • 1, 2 veya 3 dersten kalan öğrenci sınıfı sorumlu olarak geçer. Bu öğrenciler, bir üst sınıfa devam ederken kaldıkları derslerin sorumluluk sınavlarına girmek zorundadır.
  • 4 ve daha fazla dersten kalan öğrenci ise doğrudan sınıf tekrarına (sınıfta kalma) kalır.

Önemli İstisna: Alt sınıflar da dahil olmak üzere toplam sorumlu olunan ders sayısı 6'yı geçerse , öğrenci sınıf tekrarı yapar.

Hangi sınıfta okuduğunuzu veya baraj derslerden (Edebiyat gibi) kalıp kalmadığınızı belirtebilir misiniz? (Bu durum sorumluluk sınavı zorunluluğunu etkileyebilir.)

Reklam Alanı

Diğer Bilgi Rehberi Yazıları
Bilgi Rehberi