2 yıllık ön lisans programlarından Tıp Fakültesi'ne doğrudan geçiş mümkün değildir. Ancak YKS ve yatay geçiş gibi alternatif yollarla tıp eğitimi almak mümkündür. Detaylar için içeriği inceleyin.


Reklam Alanı

Bu Yazımızda Neler Bulacaksınız ? Göster

2 yıllıkla tıpa geçiş var mı?

Tıp Fakültesi'ne geçiş yapmak isteyenler için 2 yıllık ön lisans programlarından doğrudan geçiş imkanı bulunmamaktadır. Ancak, farklı yollarla Tıp Fakültesi'ne ulaşmanın mümkün olduğunu belirtmek gerekir. Bu yollar arasında Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ve yatay geçiş gibi seçenekler yer almaktadır. Dolayısıyla, tıp eğitimi hedefleyen öğrencilerin bu alternatif yöntemleri değerlendirmesi önemlidir.

2 yıllık bir bölümden (ön lisans) Tıp Fakültesi'ne (lisans) doğrudan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile geçiş imkanı bulunmamaktadır .

Tıp Fakültesi'ne geçiş yapabilmek için kullanabileceğiniz yöntemler şunlardır:

  • YKS (Yükseköğretim Kurumları Sınavı): 2 yıllık bir bölümde okurken veya mezun olduktan sonra tekrar YKS'ye (TYT ve AYT) girerek yeterli puanı almanız durumunda Tıp Fakültesi'ni tercih edebilirsiniz.
  • Merkezi Yerleştirme Puanı (Ek Madde 1) ile Yatay Geçiş: Eğer üniversiteye yerleştiğiniz yıl aldığınız YKS puanı, geçmek istediğiniz Tıp Fakültesi'nin o yılki taban puanına eşit veya ondan yüksekse, 2 yıllık bölümden tıpa yatay geçiş yapabilirsiniz. Bu yöntem, puanınızın yettiği ancak tercih etmediğiniz bölümlere sonradan geçme hakkı tanır.

Önemli Notlar:

  • DGS Kapsamı: DGS ile genellikle Hemşirelik, Acil Yardım ve Afet Yönetimi, Sağlık Yönetimi gibi 4 yıllık sağlık bölümlerine geçiş yapılabilir; ancak Tıp, Diş Hekimliği ve Eczacılık gibi bölümler bu sınavın kapsamı dışındadır.
  • Puan Kesintisi: Bir bölüme yerleştikten sonraki yıl tekrar sınava girerseniz OBP (Ortaöğretim Başarı Puanı) puanınız yarı yarıya düşer. Mezun olduktan veya yerleştiğiniz yılın üzerinden bir yıl geçtikten sonra bu kesinti uygulanmaz.

Önerilen Sonraki Adım

Reklam Alanı

Diğer Bilgi Rehberi Yazıları
Bilgi Rehberi