Reklam Alanı

Bu Yazımızda Neler Bulacaksınız ? Göster

Sonraki mi sonra ki mi?

Giriş paragrafı: Türkçenin dilbilgisi kuralları, kelimelerin doğru yazımını belirlemek açısından büyük öneme sahiptir. Özellikle "sonraki" ve "sonra ki" gibi ifadeler, yazım yanlışlarına sıkça sebep olmaktadır. Doğru kullanımın nasıl olduğunu anlamak, dilimizi etkili bir şekilde kullanabilmemiz için elzemdir. Bu yazıda, "sonraki" ifadesinin neden bitişik yazılması gerektiğini inceleyeceğiz.

Doğru yazımı " sonraki " şeklinde, yani bitişik olandır.

Buradaki "-ki" eki, bir ismi niteleyen ve yer/zaman bildiren sıfat yapan "-ki" ekidir. Türkçede ek olan "-ki" kelimeye bitişik yazılırken, bağlaç olan "ki" ayrı yazılır.

Neden Bitişik Yazılır?

  • Sıfat Yapar: "Sonraki durak", "sonraki sayfa" gibi kullanımlarda bir ismi niteleyerek sıfat görevinde kullanılır.
  • Pratik Test: Kelimeye "-ler" eki getirdiğinizde anlamlı oluyorsa bitişik yazılır. "Sonrakiler" kelimesi anlamlı olduğu için bitişik yazılması gerektiğini bu şekilde de teyit edebilirsiniz.

Örnek Kullanımlar:

  • "Bir sonraki derse geç kalma." (Doğru ✅)
  • "Sonra ki gün buluşuruz." (Yanlış ❌)

Reklam Alanı

Diğer Yaşam Yazıları