Sağlık
Doğa ve Hayvanlar
Doğa ve Hayvanlar
Sağlık
Faydalı Bilgiler
Faydalı Bilgiler
Faydalı Bilgiler
Blog
Yemek Tarifleri
Reklam Alanı
"Günlük konuşmalarımızda sıkça karşılaştığımız ifadeler arasında yer alan 'neyse ki', Türk Dil Kurumu'nun belirlediği yazım kurallarına göre ayrı bir biçimde yazılmalıdır. Bu durum, dilin kurallarına uygun bir şekilde iletişim kurmak isteyenler için önemlidir. 'Ki' bağlacının doğru kullanımını öğrenmek, dil bilgisi açısından faydalı olacaktır. Doğru yazım kurallarını bilmek, yazılı ve sözlü iletişimdeki başarımızı artırır."
TDK (Türk Dil Kurumu) kurallarına göre bu ifade "neyse ki" şeklinde, yani her zaman ayrı yazılır.
Buradaki "ki" bir bağlaçtır ve bağlaç olan "ki"ler, kalıplaşmış istisnalar dışında ayrı yazılır.
İpucu: Bağlaç olan "ki"yi ayırt etmek için pratik bir yöntem kullanabilirsiniz. Kelimeye "-ler" eki getirdiğinizde (neysekiler) anlam bozuluyorsa, bu "ki" bağlaçtır ve ayrı yazılmalıdır.
Kalıplaşmış (Bitişik Yazılan) İstisnalar: "SOMBAHÇEM" formülü ile kodlanan şu kelimelerde "ki" bitişik yazılır: S anki, O ysaki, M ademki, B elki, A - (yok), H albuki, Ç ünkü, E - (yok), M eğerki. "Neyse ki" bu istisnalardan biri değildir.
Başka hangi kelimenin yazımını merak ediyorsunuz? İsterseniz:
Reklam Alanı
Yaşam
Taviz vermek ve taviz almak aynı şey mi?
PTT Seyhan PKDM nerede?
Lö ne demek?
Manzar ne demek?
Özveri nasıl yazılır TDK?
Masum eş anlamlısı nedir?
Sağ ve esen eş anlamlı mı?
Tabikide mi tabiki mi?
Painting 2. hali ne?
Yoksul eş anlamlısı fukara mı?
UwU kelimesinin gerçek anlamı nedir
Ölçü bulmaca cevabı nedir?